Toinen kiinnitys välieriin!

Kuva: Iitu Lehtonen
Uutinen

AC Oulu Basket haki tärkeän voiton Helsingistä.

AC Oulu Basket on yhden voiton päässä koripallon 1. Divisioona A:n välieräpaikasta. Oululaisten ja HBA-Märskyn toinen puolivälieräkohtaaminen sunnuntaina Helsingissä kääntyi Laivastonsinisille 85–71 (37–35) – ja sarja on katkolla päävalmentaja Aleksi Koskisen suojateille ensi torstaina Ouluhallissa.

Kahden erän jälkeen joukkueiden välillä oli ainoastaan kaksi pistettä, joten pudotuspelihenkeen kuuluvasti oululaiset pääsivät urakoimaan täyden työsuorituksen toisen voiton eteen.

– Olimme ehkä puolustuksellisesti pikkaisen liian passiivisia ensimmäiseen kohtaamiseemme verrattuna. Emme saaneet myöskään puhtaita levypalloja, joista olisimme päässeet juoksemaan, pohdiskeli päävalmentaja Koskinen rauhallisena sunnuntain ottelun antia.

– Jos joku luulee, että tässä vaiheessa kautta pelejä hoidellaan ja voitetaan 40 pisteen erolla tuosta vaan, niin on kyllä täysin väärän lajin parissa. Tämä pudotuspelimaailma on täysin oma maailmansa ja marginaalit sitä kautta todella pienet, muistutti Koskinen.

– Olisi myös sarjan aliarvioimista ajatella, että tässä voi vain mennä voitosta voittoon. Ei voi. Jokainen pudotuspelivoitto on kovan puristuksen takana, Koskinen jatkoi.

Laivastonsinisten vierasryöstön pistepäälliköinä häärivät tutut nimet. Illan kovimmat pinnat upotti Tyler Harris 21 pisteellään, joiden päälle Harris kirjautti vielä kuusi levypalloa sekä seitsemän syöttöä.

Shawn Hopkins jatkoi myös vahvaa kevättään 17 pisteellään. Kyle Johnson (15/13/6) sekä Henry Boyd (11/5/4) kiusasivat myös kotijoukkueen puolustusta pudotuspelihengen mukaisesti.

– Välillä meidän pelaamisessamme oli malttia liikaakin. Olisimme voineet pelata kovemmallakin vauhdilla. Toisaalta raavimme 21 syöttöä joukkueena, joka on oikeinkin hyvä lukema.

Koskisen mukaan oululaiset esiintyivät Helsingin illassa, sillä samalla määrätietoisella otteella, jolla joukkue on pelannut läpi kauden. Panosten kasvaessa tekemisen taso määrittää loppujen lopuksi kaiken mahdollisen.

– Meidän pelaamisestamme huokuu se, että olemme oikean asian päällä nimenomaan yhtenä ryhmänä. Tekeminen on keskittynyttä ja ajatus ei harhaile minnekään tai mihinkään ylimääräiseen, kiittelee Koskinen.

Torstain katkopeliin Laivastonsiniset iskevät selkeillä sävelillä, ottelusarjan tilanteen vahvasti tiedostaen.

– Kohti seuraavaa. HBA on hyvä joukkue ja me tiedostamme sen, että katkaisupeli on aina se sarjan haastavin matsi. Nyt lennetään kotiin, nukutaan hyvät yöunet ja jatketaan sen jälkeen valmistautumista. Videomateriaali tästä pelistä kertoo meille sen, että millaisia asioita viilataan ennen torstaita, päätti Koskinen.

Toimitusjohtajan terveiset: ”Tarjolla on ainutlaatuinen kevät”

Kuva: Iitu Lehtonen
Uutinen

AC Oulun toimitusjohtaja Jani Kotikangas kutsuu koko Oulun mukaan pudotuspelikevään Laivastonsiniseen huumaan.

Laivastonsininen urheiluhuuma tarjoaa tänä keväänä oululaisille ennennäkemätöntä elämyskerrointa, kun AC Oulu Volley ja AC Oulu Basket aloittavat pudotuspelinsä Ouluhallissa.

Ensimmäisenä pudotuspelimaailmaan iskee päävalmentaja Aleksi Koskisen luotsaama AC Oulu Basket, joka kohtaa torstaina puolivälieräavauksessaan helsinkiläisen HBA-Märskyn.

Lentopallon puolella AC Oulu Volleyn tulevien pudotuspelien askelmerkit selviävät maaliskuun lopussa runkosarjan päätteeksi. Panokset ovat kutkuttavan kokoiset.

Iso on kevät, vai mitä sanot, AC Oulun toimitusjohtaja Jani Kotikangas?

– Sitä se on. Tarjolla on ainutlaatuinen kevät ja kyllä tässä vetää nöyräksi, kun miettii kaikkea sitä mitä on tapahtunut, ja mitä saamme vielä oululaisille tänä keväänä tarjota, puhaltelee Kotikangas.

Koripallo on tarjonnut huumaa läpi kauden ja nyt on edessä parhaat pelit sekä joukkueet. Kuva: IItu Lehtonen.

Kotikangas toivottaa koko Oulun tervetulleeksi Ouluhallille kevääseen, josta ei panoksia puutu. Samaan hengenvetoon Kotikangas lähettää terveisiään oululaisyleisölle jo tähän asti koetusta tunnelmasta.

– Yhteisömme on kasvanut ja tuntemattomista ihmisistä on tullut toisilleen tuttuja. Lajit vaihtuvat, mutta logo ja ihmiset pysyvät. Olemme äärimmäisen hienon yhteisön ilmiön äärellä ja tämä tuntuu vain niin mielettömän upealta. Olemme myös todella kiitollisia siitä tuesta, jota joukkueemme ovat pitkän sisäpalloilukauden aikana saaneet kokea.

Tulevana keväänä Ouluhalli on oululaisen urheilun yhteinen kokoontumispaikka, jossa tarjolla on tunteita, muistoja sekä elämyksiä, joita ei muualta saa.

– Tänä keväänä joka viikko on tarjolla elämyksiä. Sehän tässä on se ainulaatuinen asia, että tämä kevät kuuluu tälle meidän koko yhteisölle, joka on todellakin kasvanut tämän kauden aikana yhteiseksi, Kotikangas hehkuttaa.

Torstai on tahtoa täynnä – Nähdään Ouluhallilla klo 18, kun AC Oulu Basket rymistelee parketille!

”Ouluhalli täyteen!”

Kuva: Iitu Lehtonen
Uutinen

AC Oulu Basketin pudotuspelit käynnistyvät torstain kotiparketilla.

Koko Oulun odottamat koripallon pudotuspelit käynnistyvät vihdoin tämän viikon torstaina.

AC Oulu Basketin unelma Korisliigasta kutsuu kaikki urheilun ystävät mukaan jännityksen ja suurten tunteiden täyttämään kevääseen.

Tämä yhteinen matka alkaa torstaina Ouluhallissa HBA-Märskyä vastaan klo 18.

Jatkopaikka välieriin irtoaa kolmella voitolla.

– On tätä joukkueen kanssa jo odotettukin! Pudotuspelit ovat täysin oma maailmansa ja sitä maailmaa kohti tässä nyt sitten mennään, puhaltelee AC Oulu Basketin Viljami Valkama intoaan säästelemättä.

Viljami ja joukkue ovat nauttineet hallintunnelmasta. Kuva: Iitu Lehtonen.

– Pudotuspeleissä koripallo muuttuu vähän sellaiseksi shakkimaiseksi, kun pelataan kuitenkin useamman kerran samaa vastustajaa vastaan, jatkaa Valkama.

HBA-Märsky. Mitä ajatuksia herää?

– Sarjasta on tulossa varmasti tosi kovatempoinen. He haluavat pelata kovalla tempolla, kuten mekin. On tulossa varmasti mielenkiintoisia pelejä ja HBA-Märsky sopii meille vastustajaksi hyvin.

Koko urheilua seuraava Oulu on elänyt upealla tavalla teidän mukananne läpi kauden. Mikä on herra Valkaman viesti yleisölle ennen torstaita?

– Toivottavasti saamme Ouluhallin täyteen! Yleisön tuki ja myötäeläminen antaa aina lisää energiaa meille sinne parketille ja kotiyleisön huudon tuntee todellakin pelin aikana. Oululainen yleisö osaa tuoda peliin aivan erilaisen ilmapiirin, joka välittyy pelitapahtumiin, viestittää Valkama.

Yhteinen kevät. Yhteinen tavoite. Ja oma Ouluhalli. Tästä on tuleva torstai tehty!

AC Oulu Basket – HBA-Märsky torstaina klo 18.

Runkosarja pakettiin sunnuntaina

Kuva: Iitu Lehtonen
Uutinen

AC Oulu Basketin keväästä ei panoksia puutu.

1. Divisioona A:n runkosarjan voiton jo varmistanut AC Oulu Basket pelaa tällä viikolla runkosarjan viimeisen ottelunsa.

Runkosarja paketoidaan sunnuntaina Lappeenrannassa, jossa oululaisia isännöi Lappeenrannan NMKY. Pallo nousee ilmaan klo 17, jonka myötä pitkälle ja myös erittäin antoisalle runkosarjalle saadaan päätös.

Oululaisten osalta kausi on kuitenkin vasta etenemässä huipennukseensa eli pudotuspeleihin. Myöhemmin maaliskuussa käynnistyvät pudotuspelit paljastavat kevään edetessä myös Korisliigaan ensi kaudeksi nousevan joukkueen nimen.

Laivastonsinisten vastustaja pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella ratkeaa vasta runkosarjan viimeisellä kierroksella. Vastustajaksi on tulossa joko HBA-Märsky tai Torpan Pojat, joten matkustamista on luvassa joka tapauksessa Helsinkiin kuuman pudotuspelikevään alkajaisiksi.

Ja jotta jokainen pääsee nauttimaan tänä keväänä myös oululaisten pudotuspelien vierasmatseista, tiedotamme KorisTV:n tarjonnasta vieraspelien osalta välittömästi, kun saamme lisätietoa runkosarjapassin päivittämisestä pudotuspelien katsomista varten.

Energiaa viikkoon ja muista seurata AC Oulu Basketia sosiaalisessa mediassa, niin tiedät tälläkin viikolla missä pallo uppoaa koriin!

AC Oulu Basketin hallitukseen uusi jäsen

Uutinen

AC Oulu Basketin yhtiökokous on pidetty ja hallitukseen valittiin yksi uusi jäsen.

AC Oulu Basketin yhtiökokous valitsi yhtiön hallitukseen jatkamaan Tomi Kaismon (puheenjohtaja), Jussi Eskolan, Juha Valkaman ja Ville Puukan sekä uutena jäsenenä Markus Sammalniemen.

Liittyminen osaksi AC Oulu Basketin hallitusta on todella suuri kunnia ja kiitokset siitä Tomille. Viime keväänä, kun kävimme katsomassa ensimmäisiä Ynnin koripallo-otteluita livenä Ouluhallilla se oli kuin rakkautta ensisilmäyksellä.
Kun AC Oulu Basket sai nykyisen muotonsa joukkueena ja seurana on ollut todella ihailtavaa seurata pelaajien ja koko yhteisön yhtenäisyyttä. Tavoitteenani hallituksen jäsenenä on viedä tätä hienoa kokonaisuutta vielä piirun verran eteenpäin.
Meillä on hieno koriskevät tulossa, joten toivottavasti saamme Ouluhallin täyteen kaikkiin tuleviin nousupeleihin! Nähdään hallilla siis!” hehkuttaa uusi hallituksen jäsen Markus Sammalniemi.

”Koripallo on Oulussa voimakkaassa kasvussa ja tavoitteenamme on nostaa laji uudelle tasolle. Markus on loistava lisä hallitukseemme”, kommentoi hallituksen puheenjohtaja Tomi Kaismo.

Kohti yhteistä kevättä

Kuva: Iitu Lehtonen
Uutinen

AC Oulu Basketin Tiitus Kuukkanen haluaa Ouluhallin täyteen maaliskuusta alkaen.

Kevään pudotuspeleihin valmistautuva AC Oulu Basket iskee vielä kaksi ottelua tämän kauden runkosarjassa – ennen isoa yhteistä pudotuspelikevättä.

Näistä ensimmäisen ottelunsa oululaiset pelaavat lauantaina klo 17 alkaen Ouluhallissa sarjassa toisena olevaa Kipinä Basketia vastaan.

– Olemme siinä vaiheessa, että voittamiseen täytyy löytää kaikki mahdolliset keinot. Toki voittaminen on se juttu runkosarjassakin, mutta keväällä se korostuu entisestään, kun siirrymme kohti pudotuspelimaailmaa, pohtii Kuukkanen.

– Siksi on hyvä, että pelaamme Kipinää vastaan kotona ja pääsemme pudotuspelejä ajatellen jo siihen tuntumaan, mikä meitä kohta odottaa.

Kuva: Iitu Lehtonen

Heittävänä takamiehenä operoiva Kuukkanen on kuulunut kuluvalla kaudella Laivastonsinisten runkomiehiin. Energiaa on riittänyt kentällä ja sen ulkopuolella. Urheiluterminologiassa Kuukkasen kaltaista tekijää kutsutaan erinomaiseksi joukkuepelaajaksi.

Mistä sinun mielestäsi muodostuu se AC Oulu Basketin joukkuehenki, jota kaikki hehkuttavat?

– Hyvä kysymys! Ison juttu on varmasti samanhenkisyys riippumatta iästä. Me kokeneemmat pelaajat olemme henkisesti aivan samalla aaltopituudella nuorempien kanssa, naurahtaa 25-vuotias ”veteraani”.

– Kun meillä on hauskaa kentän ulkopuolella, niin parketillakin operoiminen on helpompaa toimivan yhteyden kautta. Iso juttu on myös se, että kun tunnemme toisemme niin hyvin, pystymme myös sanomaan asioista suoraan pelitilanteissa. Osaamme ottaa palautteet vastaan oikealla tavalla, painottaa Kuukkanen.

Miten olet itse viihtynyt AC Oulu Basketin tarinassa?

– Todella hyvin. Odotukset ovat jopa ylittyneet, kun tätä kokonaisuutta katsoo. Totta kai voittaminen tuo kaikkien arkeen myös mielettömästi energiaa. Sekin on hyvä pitää mielessä.

Kuukkasen kannalta olennaisin asia hyviin peliesityksiin on ollut fysiikka, joka on mahdollistanut nousujohteisen tekemisen kentällä.  Vielä alkukaudesta takamies laittoi itseään kuntoon tulevaa kevättäkin silmällä pitäen.

– Olen parhaassa kunnossani tähän mennessä, se on aivan selvä asia. Tiesin sen, että mitä keväämmäksi mennään, niin sitä paremmassa kunnossa olen. Ja näin on käynyt, iloitsee Kuukkanen.

Ouluhallin lauantaihuuman lähestyessä, Kuukkasella on myös omat terveisensä oululaiselle koripalloyleisölle, joka on myötäelänyt Laivastonsinistä matkaa upean äänekkäällä tavalla.

– Yleisön merkitys on tässä vaiheessa kautta valtava. Toivottavasti saamme tänä yhteisenä keväänä kaikki mukaan ja Ouluhallin täyteen! Meteliä on tullut kotipeleihin lisää muutenkin uuden kannattajaryhmän mukana ja se on ollut kyllä tosi siistiä huomata. Tästä jatketaan sitten lauantaina!

AC Oulu Basket – Kipinä Basket lauantaina klo 17 Ouluhallissa.

Laivastonsininen lauantai kutsuu Ouluhalliin!

Uutinen

AC Oulu Basket paketoi runkosarjan kotiottelut Kipinä Basketia vastaan.

Vielä kerran, pojat ja tytöt! 1. Divisioona A:n runkosarjan voiton varmistanut AC Oulu Basket esiintyy kotiyleisölle vielä kerran ennen kauan odotettuja kevään pudotuspelejä.

Laivastonsinistä lauantaita vietetään runkosarjan viimeisessä kotimatsissa, joka pelataan Ouluhallissa klo 17 alkaen. Parketin toiseen päähän vastustajaksi saapuu Kipinä Basket.

Kipinä löytyy sarjataulukosta toiselta sijalta, joten lauantaina parketilla ja sen ulkopuolella riittää nähtävää sekä koettavaa koko perheelle.

– Hieno ja työteliäs runkosarja lähenee loppuaan. On mahtavaa päästä vielä ennen pudotuspelejä kunnon testiin Kipinää vastaan viimeisessä kotiottelussa, pohtii AC Oulun urheilujohdosta Jussi Eskola.

Oululaisten runkosarjaa on jäljellä enää kaksi ottelua. Sen jälkeen koittaa kevät, jonka jännitystä sekä huumaa ei voi sanoin kuvailla. Se täytyy nähdä nimittäin omin silmin.

Eskolaa miellyttää joukkueesta huokuva ilmapiiri lauantain kotimatsin lähestyessä hetki hetkeltä. Laivastonsiniset ovat valmiina.

– Joukkue on näyttänyt luonnetta koko kauden ja pysynyt vahvasti hetkessä kiinni. Arki kestää vertailun ja kehitystä on tullut niin yksilöiden kuin joukkueenkin tasolla, Eskola painottaa.

Iso maaliskuu on alkanut – tule mukaan tuntemaan lauantaina!

Greg Gibson liittyy AC Oulu Basketin valmennusryhmään

Uutinen

Päävalmentaja Aleksi Koskinen alleviivaa jenkkivalmentajan merkitystä koko organisaatiolle.

Amerikkalainen Greg Gibson saapuu vahvistamaan AC Oulu Basketin valmennustiimiä maaliskuusta alkaen.

56-vuotias Gibson on suomalaiselle koripalloväelle entuudestaan enemmän kuin tuttu. Legendaarinen valmentaja on luotsannut kolme eri seuraa yhteensä neljään Suomen mestaruuteen: Loimaan Bisons 2012 ja 2013, Joensuun Kataja 2017 ja viimeisimpänä BC Nokian keväällä 2024.

– On oltu tiiviisti Gregin kanssa yhteyksissä läpi tämän kauden useamman kerran viikossa ja sparrailtu toisiamme niin peleistä, treeneistä ja elämästä yleensä, joten hän on aika hyvin kartalla meidän tekemisistämme, taustoittaa AC Oulu Basketin päävalmentaja Aleksi Koskinen.

– Kun Coach Gibsonin kaltainen arvostettu valmentaja haluaa liittyä osaksi meidän arkeamme, niin siitä pitää valmentajien, pelaajien ja organisaation ottaa mahdollisimman paljon irti. Kertoo myös paljon Gregistä ihmisenä ja valmentajana, että sormet syyhyävät jo päästä hommiin ja uskon tämän ryhmän myös antavan hänelle paljon, Koskinen alleviivaa.

Edellisen kerran Gibson valmensi Kosovossa kuluvalla kaudella. Nyt odottavat kuitenkin uudet, Laivastonsiniset haasteet.

– Aleksi ja minä olemme pitäneet yhteyttä muutaman päivän välein jopa koko kuuden kuukauden Kosovon-vierailuni ajan. Kun Jussi Eskola AC Oulu Basketin urheilujohdosta sitten soitti ja pyysi minua liittymään seuraan, en epäröinyt hetkeäkään, Gibson kertoo.

Amerikkalainen on luonnollisesti tuttu mies myös urheilujohdon Eskolalle sekä Juha Valkamalle.

– Gibson on timanttinen ammattilainen. Hänen kanssaan on kilpailtu monet kerrat vastakkaisella puolella ja on todella hienoa, että nyt puetaan yhteinen Laivastonsininen paita päälle. Innolla odotan Gregin saapumista Ouluun, Eskola iloitsee.

– Minulla on henkilökohtainen yhteys Gregiin Loimaalta, jossa hän tuli joukkueen päävalmentajaksi minun jälkeeni. Kaksi kautta siitä eteenpäin Loimaalla nosteltiin Pantteri-patsasta. Hieno mies ja erinomainen valmentaja. Siksi hän on loistava palanen valmennusryhmäämme, tunnelmoi puolestaan Valkama.

Runkosarjan loppu häämöttää

Kuva: Iitu Lehtonen
Uutinen

AC Oulu Basketin kalenterista löytyy enää kolme ottelua ennen pudotuspelejä.

Sunnuntaina Karkkilaa vastaan makean kotivoiton pussittanut AC Oulu Basket etenee kohti runkosarjan viimeisiä kierroksia.

1. Divisioona A:ta johtavat oululaiset esiintyvät runkosarjan osalta enää kolme kertaa parketilla – ennen kevään äärimmäisen jännittäviä ja odotettuja pudotuspelejä.

Päävalmentaja Aleksi Koskisen luotsaama ryhmä puskee sarjan piikkipaikalla 11 ottelun voittoputkessa ja käytännössä runkosarjan voiton varmistaneena. Kevään isot testit ovat kuitenkin vielä edessäpäin.

Kolmen ottelun runkosarjapaketti käynnistyy tulevana lauantaina Raholan Pyrkivää vastaan vierasparketilla. Joukkueiden edellinen kohtaaminen päättyi Laivastonsinisten eduksi Oulussa lukemilla 102–78.

Runkosarjan viimeinen kotimatsi on luvassa Kipinää vastaan 7. maaliskuuta – ja tässä kohtaamisessa mitataan pudotuspelivalmiutta takuuvarmasti täydet 40 minuuttia. Laita ilta kalenteriisi ylös jo nyt!

Yhteinen matka lähestyy hiljalleen välihuipennusta ennen Laivastonsinistä kevättä. Jokaista tarvitaan ja jokainen on tervetullut tälle matkalle mukaan!

Muista seurata tuttuun tapaan AC Oulu Basketin uunituoreita tunnelmapaloja joukkueen sosiaalisen median kanavista – niin tiedät aina missä mennään ja missä korisukka suhisee.

Tunnelmalla on tekijänsä

Kuva: Iitu Lehtonen
Uutinen

AC Oulu Basket on saanut tuekseen uuden kannattajaryhmän, joka näkyy ja kuuluu.

Ouluhallilla todistettiin keskiviikkoiltana uutta aikakautta oululaisessa kannattajakulttuurissa, kun AC Oulu Basket pääsi iskemään kotiparketilla uuden kannattajaryhmän huudatuksen keskellä.

Kannattajaryhmä huomattiin, kuultiin ja ottelun edetessä iloiseen joukkoon liittyi myös lisää väkeä katsomosta.

– Idea tästä kannattajaryhmästä lähti siitä yhteisestä bussireissustamme Äänekoskelle. Se oli hieno reissu ja siellä syntyi ajatus, että miksi olisimme ryhmänä pitämässä ääntä vain vieraspeleissä? kertoo kannattajaryhmän kasaamisessa koordinointivastuussa ollut Jarkko Soininen.

– Sen reissun jälkeen asioita on koordinoitu jalkapallopuolen kannattajien kanssa ja lopputuloksena on uusi kannattajaryhmä AC Oulu Basketin tueksi.

Keskiviikkona uuden ryhmän äänijänteitä avattiin ottelussa HBA-Märskyä vastaan. Millainen maku teille jäi debyytistänne?

– Todella hyvä fiilis! Olihan siinä totta kai sellaista ensimmäisen kerran opettelua esimerkiksi laulujen rytmittämisen osalta, mutta tästä se nyt lähtee kehittymään ja seuraavaksi päästään ääneen jo sunnuntaina, kun Karkkila saapuu Ouluhalliin, herkuttelee Soininen.

– Olennaisin juttu oli keskiviikkona huomata se, että katsojat olivat ilahtuneita meidän tuomasta uudesta energiasta sekä se, että joukkue arvosti silmin nähden pitämäämme ääntä. Uskon, että pelaajatkin saavat meiltä lisää energiaa parketille, kun kevät tässä vielä vähän etenee ja pudotuspeleissä laitetaan ääntä peliin.

Kannattajaryhmän ”Capona”, eli lauluja johtavana maestrona häärii uuden ryhmän osalta Matti Sivonen, jonka intohimoinen eläytyminen oman seuran taakse on kaunista katseltavaa – ja kuultavaa.

Soininen kertoo esimerkin myös Ouluhallin katsomosta keskiviikolta, jolloin sukupolvien yhteiset energiat kohtasivat aidon yhteisöllisyyden merkeissä.

– Kerroimme katsomoon mennessämme, että tarkoituksenamme on pitää ääntä läpi ottelun, että jokainen olisi asiasta tietoinen. Siinä sitten eräs vanhempi herrasmies kaivoi taskustaan esiin torven ja totesi, että hienoa, niin ei tarvitse yksin täällä torveen puhaltaa, Soininen hymyilee.

Mutta millä nimellä uutta kannattajaryhmää kutsutaan? Se on vielä arvoitus.

– Vielä ei ole nimeä, mutta toivottavasti jossain vaiheessa on. Täytyy tästä asiasta vielä keskustella kaikkien kanssa. Haluan tässä yhteydessä myös antaa futispuolelle aivan mielettömän ison kiitoksen heidän kannattajiensa mukaantulosta tähän uuteen ryhmään. Futispuolen kannatuskulttuuripohja antaa myös meille ääntä ja intoa, Soininen viestittää.

Seuraavan kerran Ouluhallin kattopaneelit ja penkkirivit tärisevät uuden kannattajaryhmän osalta sunnuntaina, kun AC Oulu Basket kohtaa odotetussa kärkiottelussa Karkkilan klo 18.30.

– Fiilis sunnuntaita kohtaan on aivan tapissa. Sitä peliä on odotettu ja nyt, kun ääni on palannut keskiviikon jälkeen, niin kohta taas mennään. Toivottavasti saamme mukaamme uusia ihmisiä, sillä jokainen on tervetullut mukaan iloiseen joukkoomme.